De senaste dagarna har verkligen bjudit på kaosträning. Jag skulle kunna posta nån graf som visar pulsavikelse på 10 slag mellan två pass på samma watt med några dagar mellan bara för att visa hur flexibla pulszoner egentligen är – men istället har jag tränat. Låg “dagspulsform”, dvs hög arbetspuls för visst arbete  är ju verkligen ingen anledning i sig att dra några slutsatser ifrån. Pulsen överhuvud taget är så missförstådd. 

Men eftersom jag har en liten svacka nu så körde jag lite enklare fyror. Fyror i dagligt tal som begrepp är ju en upplevelse på 20 i Borg RPE. Ligger man på 19 kan man kanske bli ursäktad men med lägre ansträngningen än så är det tevksamt om vi är inne på fyror längre. Så idag mesade jag mig (ca 18 i RPE)och körde 4*4 på en hanterbar belastning och avslutade med en extra på 8 w lägre. Inget maximalt pass och inga bra siffror då jag satsar på en riktig gödning m.h.a. choklad under de här dagarna. På tisdag ska jag peaka i O2-utnyttjande hade jag tänkt.