Igår körde jag på eftermiddagen 5*4 min på testcykeln, åt en lätt lunch och åkte sedan skidor innan middag. Eftersom jag inte är ensam i mitt förhållande blev det en trerätters efter skidåkningen som var av det kolhydratsnåla slaget. Dagens frukost blev två skivor bröd med ost och salami vid åttatiden på morgonen. Vid tolvsnåret åktes det 20 km klassiskt vid Brantbrink. Sorry Per att jag inte messade. Det var kaos i spåren och vi hade nog åkt utom synhåll från varandra ändå. 17,8 km-spåret på 1:14;25 med 169 bpm i snitt. Riktigt sladdrigt och rätt trögt. Massor av människor i vänsterspåret så klart.

Vid hemkomst vid tvåtiden blev det testcykling. Ingen mat mellan givetvis. Först 30 ynkliga minuter på 4,66 w/kg följt av en rejäl sänkning och 12 minuter till. Jag avslutade med 4*1 min med lite all out-stuk, lika lång vila mellan intervallerna. Idag bet det verkligen.