Skön cykling upp till landet blev dagens första åtagande. Till skillnad från senast var det medvind och jag körde crossen. Snittet hamnade på eller strax under 30 km/h. Lågpuls och ont i benen hade jag så klart. 10 pass  träning har det blivit hittills den här veckan + 8 pass pendlingscykling. På 6 dagar alltså, och då var den första dagen en vilodag… 3:35 tog det i cykeltid för ca 107-110 km. Osäker på den exakta distansen.

Istället för att skarva på när det gick så snabbt upp till landet så åt jag lunch när jag kom fram  och stack sedan ut på dryga timmen skidåkning. Försökte bitvis kötta på lite extra och snittade 143 bpm med ett max på 164 bpm. Fantastiskt. Vädret var cokså fantastiskt. Åka skidor på sjöis med i strålande solsken och någon plusgrad är inte dumt. Efteråt körde jag lite plogbil. I brist på nysnö att ploga gav jag mig på att utöka gårdsplanens yta genom att flytta snöhögarna, tills vajern som lyfter plogbladet gick av… En bastu på det och snart trerätters får avsluta en fin dag.