Det blir dagens träning, med laktatprov på en del belastningar för att se vad som hänt sedan december. Jag förväntar mig ingen överprestation då jag legat rätt lågt med kolhydratintaget under dagen. Jag körde gårdagen på totalt kaloriunderskott och körde 55 min före frukost idag. Skarvad pendling över Djurgården bara. Knäckemacka med ost och några kex till frukost och sedan blodpudding med ost, kikärter och morötter till lunch. Känner mig lite halvdriven fortfarande men att prestera ska ju inte vara några problem.

Dagens protokoll är rätt långt så slutet kommer bli jobbigt – och ska så vara. Jag kör på decmberbelastningarna för att kolla skillnaden så det blir ju ingen maximal insats på något sätt. Efteråt därmot blir det nog fasta och sedan pendlingscykling, möte och sedan middag hemma. Allt för att kräma ur så mycket som möjligt ur träningspasset.