Jag, Lunkan, Hjalmar och en testcykel. Så lät ursprungsplanen i varje fall men nu senast verkar det som det ska cyklas utomhus också. Det där med testcykeln kanske var på skoj också? Jag vet inte. Det blir en ny bostadsort för mig också. Tidigare har jag bara varit i Nice och bott centralt. Jag hittar utan karta på rätt många vägar men nu är boendet på andra sidan Vence-berget så Lunkan får bli vägvisare då han cyklat många mil i området tidigare. Förutom massiva cykelpass lär det bli en del stek också.

Första backen kommer nog gå i 6 w/kg-tempo tills det är bestämt vem som bestämmer på den här resan… Vinner Lunkan får jag försöka vägga honom senare i passen. Hjalmar vet jag inte riktigt med. Han har inte cyklat sedan crosscupen och bör vara rejält orolig för en veckas solo-cykling om han inte får upp farten till den 17 Mars. Mercy is for the weak som det sägs i Karate Kid. Det är rätt gött att ha nån starkare med på rundorna så man alltid är garanterad att sprängas i bitar. Stefan Nilsson och jag körde 2003 ett mastodontpass på ca 7:40 h i Nicetrakten. Det är efter sådana pass middagen smakar bra. Jag har inte hunnit tänka på resan så mycket än eftersom det varit fulla muggar med allt annat i livet, men nu börjar jag bli sugen.