Nu börjar det lika något. Badbyxorna följer klart med. Vårt lyxhus har självklart en stor pool att bada i. Jag ringade in “mitt” område nedan där jag cyklat mycket tidigare. Nu bor vi lite off men ändå inom räckhåll för kända vägar. Det ska bli kul med nya vägar! Jag gillar verkligen naturen och området kring Nice. Det är nog faktiskt mitt favoritområde att cykla landsväg i. All typ av åkning från strandglass till bergspass finns inom räckhåll, och så klart fantastisk natur med alla dalar och vägar som finns. Det är bra asfalt också till skillnad från stor del av pyreneerna.

Idag har jag tre små pass på schemat. Morgonrull 1 h, FatMax-test 40 min och så ett styrkepass på en timme (med hempendling 30 min) vilket ger 3:20 i träningstid för dagen. Jag räknar dagen som vilodag dessutom. Lite uppåt väggarna kanske, men alla dagar  utan riktigt tömmande högintensiv träning eller väggdistans tenderar att bli vilodagar -oavsett träningstid.