Rapport från Nice-lägret 2011

Det finns inget internet vid vårt boende så uppdateringarna kommer sporadiskt vid tillfälle. Vi bor egentligen inte i Nice utan någon timmes cykeltur därifrån uppe på lite höjd och i skog. Lugnt och fint.

Dag 1

Uppvärmning. Lunkan fick visa os en runda på kända vägar. Jag och Hjalle fick grillas i motluten men när det kom till skarvning så var det bara jag som körde medan pojkarna tog igen sig på ett torg med en fantastisk utsikt. Kväll och eftermiddag ägnades åt mat och prat.

Passdata: Tid: 3:45, Dist: 114,2 km, Snitthastighet 30,4 km/h, Stigning 1850 hm, Kcal 3134, Snitt/max-puls: 154/183, Snitttemperatur: 19 C.

Dag 2

Idag var det mer måttlig distans. Lunkan malde på uppför som vanligt och jag kände mig lite klen. Låg på energi liksom… Vi fick avbryta rundan och vända innan vi kommit till dagens riktiga stigning då tunga moln kom in från bergen. Mycket riktigt började det dugga och vi plöjde motvind ner mot kusten och körde lite småkuperat i blandat väder hemåt istället för att besegra mäktiga berg. Regnigt, blött och kallt så klart. Desto större fokus blev det efteråt på maten då Lunkan till synes utan bekymmer svängde hop en trerätters som vilken finsmakare som helst hade baxnat inför blotta synen av. Dessförinnan låg mer fokus på Nutellamackor och dylikt.

Passdata: Tid: 4:56, Dist: 149,1 km, Snitthastighet 30,7 km/h, Stigning 1950 hm, Kcal 3628, Snittpuls: 142, Snitttemperatur: 16 C.

Dag 3

Jag vaknade redan under natten med ont i halsen och mycket riktigt var jag konstaterat sjuk vid morgon. Morgonlöpningen ställdes in och vi tog en långfrukost följt av solande och tennis istället. Vi bor ju flott och har både tennisbana, pool och sådant – så klart. Jag hoppas jag kan kurera mig och slippa mer än två sjukdagar. Det är ju lite B att vara sjuk på träningsläger, men det här är ju delvis semester också för min del. En chans att ta det lugnt och komma bort från den stressiga vardagen. Det gå alltså ingen nöd på mig även om jag hellre skulle vara ute och cykla i den fantastiska terräng som erbjuds här nere än att vara hängig.