Fan, det sitter rejält i vaderna och resten av musklerna i underbenen nu känner jag. Gårdagens Fiskartorpet TT blev rätt misslyckat. Visserligen var det skönt att vara ute i solen men jag fick ägna lång tid åt att städa banan, bygga en väg runt ett nedfallet träd och sedan köra för att upptäcka stockar till ben och riktigt trögt underlag. När banstädningen var klar hade den träningsdisponibla tiden krympt till att inte räcka till för 5 varv som planerat så jag körde två varv med lite vila mellan på tider ca minuten och en halv sämre än vad jag vanligen kör på. Sugande blött i marken och svängar runt alla lerhål gör sitt. Trädet ifråga ligger precis nere vid vattnet innan knepiga rotbacken. Precis där man laddar med fart på platten inför uppförskörningen får man nu bromsa in och tränga sig genom skogen på vänster sida för att helt sakna fart in i backen. Det är flera trädstammar som ligger där så en motorsåg behövs nog för att reda upp banan. Det är en massa bävrar i badsjön som har fällt en hel del träd.

Varv 1: 9:39 start asfalten

Varv 2: 8:39 start vid varvning

Men det var igår, så för att återgå till dyngbenen och morgonträningen idag så la jag ner mina 10/20 intervaller efter två dåligt genomförda första-intervaller. För att inte helt stå träningslös så festade jag loss på 30 minuter 280 w istället. Nåt måste jag ju köra så att jag inte bara får ett pass idag. Styrketräning är planerat till eftermiddagen nämligen.