Gårdagen blev en liten improvisation träningsmässigt. Gymet var upptaget på GIH så jag körde 9 set benpress och lite bålövningar uppe i labbet/bibloteket istället. På kvällen blev det ESDUU men eftersom det skulle bli ett kort race satte jag in en halvtimme på testcykeln först innan jag rullade bort till tävlingen. Vi var väldigt få startande, 6 stycken, så med en bana som tar under 2 minuter och när en cyklist ska plockas av varje varv riskerar det som ni förstår att bli kort.

Vi körde avplockning vartannat varv istället. Rytzen blev första avplockade åkare efter att ha blivit överaskad av starttempot. Jag med för den delen. Jag är för van vid att med flit få släppa luckor och täta dessa för att få ta i ordentligt och idag visade det sig vara en dålig taktik att inte bry mig för mycket om det taktiska i början. Jag fick slita ont helt enkelt, vilket är bra i sig, men iomed att det var första gången jag körde lvg-cykeln i den här miljön så var jag kass i kurvorna när jag försökte bättra mig. Helt fel linjer och växel vid följande igångdragen. Tillslut lyckades jag frammana riktig härdsmälta i benen och gränsa till kramp för tredje gången i år på träning. Riktigt gött såklart, men det ledde till att jag fick släppa iväg Emil och Simon som var klart mer rutinerade och snabbare än mig idag. Jag körde på några varv till och la in ett antal maximala igångdrag för att kräma ut lite till ur träningen.

Idag blir det förutom en timmes cykel på morgonen också gårdagens styrkepass med fokus på teknik och ryggen. Inte så svintungt med andra ord. Jag ska faktiskt bort till Pedalogerna och skruva lite ny cykel ikväll också. Det skulle vara skönt att få ihop den före helgen. Fredrikshof tävlingsbloggar fint med en bild så jag kan jag med, men jag köpte aldrig tidningen och fick reda på hur det slutade…