Det här med elitidrottande tar verkligen tid. Det är ju inte bara träning och kost som ska göras och tänkas på utan också de hundratals mail och telefonsamtal som blir för att få ihop en cykel och allt annat material. Lägg till planering och resor för tävlingar, fixa anmälningar och boende och det blir rätt många timmar som går åt till att idrotta på elitnivå. Det blir lätt en heltidstjänst i tidsanspråk om man summerar allt. Lätt.

Förutom idrottande så studerar jag på heltidsfart, eller har i varje fall ambition att göra. Jag brukar studiemässigt räkna att en heltid går att klara av på en halvtid om jag skärper sig, vilket jag brukar kunna göra till slut. Detta ger ju tid för annat också, tex göra arbetet till jobb och få några inkomstbringande arbetstimmar här och där. Så om ni undrar varför jag tävlar så sparsamt så beror det på att jag vill ha mer fritid. Fick jag inte ta mina lediga helger då och då, åka upp till landet och träna och bara göra allt annat än det jag normalt gör så skulle jag inte kunna prestera som jag gör. Inte en chans. Redan nu är det verkligen gränsfall för vad jag klarar av men så är vårarna alltid. Det är då allting ska lira och i år blev det mesta som skulle vara fixat långt tidigare inte fixat när det skulle vara fixat, så det får tas nu.