Högaliden race gick okay. Min rygg har alltid gett upp på den tävlingen tidigare och jag hade inga förhoppningar på bättre tur i år. Jag segade mig igenom och blev tvåa i varje fall. Edik körde starkt och fint och vann övertygande.

Hökensåsracet var jag mer säker på att ta hem, men blev bara fyra. Av någon anledning jag inte vet om då jag inte upplevt det tidigare så fick jag cykla de sista fem av nio varv med kramp i benen, och mot slutet i armar och händer. Tempot fick naturligtvis bli därefter och när de övriga i gruppen gjorde fartökningar och stack iväg en och en fanns det inte mycket jag kunde göra. Jag rullade igenom sista varvet ensam och tog mig imål bara. Edin vann igen och har en stark ledning inför avslutningen.

Vad det gäller min fysiologiska status så är jag nog rätt nedtränad nu. SWE-cup var inte i prioritet för mig i år men eftersom jag vann i södertälje och fick ledartröjan bestämde jag mig för att köra resterande tävlingar men med samma fokus som tidigare på träningen. Nu återstår Borlänge tour och sedan är den korta vår-cupen över.

Resultat Högaliden Race

Resultat Hökensåsracet

Ställning SWE-cup