I brist på träningstävlingsbild bjuder jag på en “dagens mat”

Det är den här veckan det händer tydligen. Jag  hade nog inte de bästa benen idag med tanke på att morgonpasset gick segt och före-lunch-intervallerna var tunga att ta sig igenom. Men jag krämade ändå till med 7:06 på en enstaka varvtid på Fiskartorpetbanan som kvällspass. Det är bara rekord med en sekund men det räcker ju. Jag gör som Sergy Bubka och skalar av lite tid i taget så får jag en mer långvarig mental boost.

Undrar när och vem som blir först med en officiell sub7-tid? Det är knepigt att köra fortare än så för redan nere på långsammare varvtider får man bromsa mer om man tar i mer på den kurviga banan. Det är väl alla accelerationer man kan bli rappare i och framför allt få ett bättre flyt uppför som det går att göra skillnad för att göra änne bättre tider. Nästa gång blir det återigen försök på sub7🙂