Vissa dagar är jag bättre i ryggen än andra. Oftast när jag är trött i ryggen så beror det inte på någonting särskillt utan jag är bara kass. Det var jag igår. Just nu är min motivation inte på topp direkt då så mycket annat har tagit fokus från tävlandet så jag la helt enkelt ner igår. Tog en paus vid varvning på första loopen som jag fick kämpa mig igenom utan att för den sakens skull köra snabbt eftersom jag kände att en seger inte skulle komma idag. Det var knappt jag hade motivation att cykla vidare men eftersom jag kolhydratladdat så fint måste ju energin omsättas, som tävling eller träning. Så jag väntade in lite vänner och försökte sedan agera hjälpryttare vilket fungerade med blandat resultat. Det blev lite pauser här och där och på sista loopen åkte jag och pratade med nykrachade Nilsson ett tag. Resultat och tid kändes allt annat än viktigt igår. Så är det, tyvärr.