1300 kcal säger klockan men vi vet ju hur det egentligen blir när syre inte är inblandat. Testcykelpasset gick bra till en början men sen mättades muskulatur och blod med mjölksyra och det var slut på det roliga. Cykeln gick inte ens trögt idag vad jag kunde se, men det verkade ju inte spela någon roll. Så inte nog med att jag var kass idag, jag fick ett kvitto på det efteråt också då jag plockade lite blod från mig själv under passets gång. Skönt att veta!

Efter regn kommer solsken… Nu får jag i varje fall sitta ett tag och lukta svett i en kontorsstol innan arbetsdagen är slut och gatorna torkar upp. Det regnade ju under passet. Inte för att jag bryr mig egentligen. Jag färdas ju komfortabelt på min vintercykeln oavsett blöt gata eller ej. Vintercykel året om är KING!

Blir det nån TT imorn då? Jag räknar med det. Fiskartorpet 09:30. Pumpen?