Bild snodd från happy. Jag markerade var de nya stigarna finns. Varvning och tidtagning sker utan att köra påfartsbiten till/från Ursviks motionsgård.

Eftersom TT-intresset var svalt så körde jag en specialrunda imorse. Jag testade den nya dragningen av NICK-spåret vilket gav allt annat än trötta ben då jag knappt hittade runt och mest slirade omkring bland hala rötter och försökte hålla mig hyfsat ren. Banan är väldigt teknisk på de nya partierna och går inte rakt fram speciellt många meter i taget. Det går nog att köra fort och ta i om man känner varje kurva och har torrare underlag men överlag är det väldigt mycket styra, balansera och hitta rätt spår som gäller. Är det också blött som idag är det lönlöst att få till lite uttröttande åkning. 31:04 tog varvet med snabbdistanspuls på 160 bpm i medel. 135 höjdmeter har spåret enl. min klocka.

Efteråt tog jag och körde två hårda varv på Fiskartorpsbanan. Blött och segt även där så klart och tiderna blev 8:51 och 8:04 utan att förta mig.