Björn Fredriksson har skrivit lite om cykelcross i Åre magasin. Klicka på länken och bläddra i nättidningen och längta efter fjällnatur och upplevelser. Min favoritbloggare Öijer rapporterade ju den här nyheten först men att kopiera fungerar ju det med om man inte har nåt att säga själv.

Själv ägnade jag monarken lite omsorg imorse. 30 minuter på tröskel blev det, före frukost så klart. Jag tänkte ta det lite lugnare och plöja lågpulströskel men med morgontidningen utbredd över styret med klockan täckt och pendeln utom synhåll så såg jag inte att pendeln drog sig 0,2 kp åt det tyngre hållet. Efter sju minuter körda på för säkerhets skull extra högt rpm så upptäckte jag det hela, så var det ju bara att fortsätta att kötta på med svetten rinnande på 20-30 w tyngre än planerat. 23 grader visade klockan i inomhustemperatur och det märktes på pulsen.