Uppvärmning dagen innan med bad.

Sen hoppar vi raskt till spurten på själva tävlingen dagen efter, eller strax innan spurten snarare. Bleckur först, sedan Wengelin och sist jag.

Lite oväntat blev spurten avgjord  halvägs på upploppet då Wengelin strulade med kedjan och jag fick vinna. Jag levererade också dagens första kramp i vänsterarmen när jag gjorde målgesten. 

Efteråt diskuterades Bleckans mäktiga spurt in i langningsområdet vid langning 2 där “det skulle varit ett spurtpris” och att han kanske skulle spart den spurten till slutet istället. Eller nåt i den stilen… 

Jag står för den bara huden på magen idag.

Tack för en trevlig tävling på en bra bana! Resultat kommer på Ränneslättsturens hemsida men finns på Happy i fotat format så länge.

Nyheter från:

Ränneslättsturen

Kadens

Allt om cykel

Intervjuer av Erik Wickström