Gårdagens tävling i Slottskogen blev en riktig succé. Själv var min målsättning bara att ta mig imål men jag kände mig ändå pigg i starten. Efter fyra av sju varv var jag nästan ikapp Nilsson (som blev 3a) och allt kändes bra då jag medvetet gått ut lugnt. Men då slog trötta ben till och jag fick sega mig i mål på en 6e-plats. För att vara en kort tävling så blev jag inte trött för att jag körde för hårt, vilket normalt är fallet. Idag var det mer energibrist-trötthet kändes det som. Men det spelar mindre roll. Farten känns bra i kroppen och jag siktar på att göra ett bra SM.

I SWE-cup blev jag totalt trea vilket jag självklart inte rankar så högt. Men att jag körde klart cupen beror nog bara på att jag råkade vinna andra deltävlingen och fick ledartröjan. De efterföljande tävlingarna blev inga höjdare av lite olika anledningar.

CST MTB-festival blev mer lyckat. Mathias Karlsson mfl har gjort ett grymt jobb med bana och kringarrangemang. Ett stort uppslag i göteborgsposten fanns det i morse att läsa.

Resultat kommer här