Jag tog en löptur imorse och sprang upp på det närmsta berget sett från staden. Väl framme vid stigningen som leder upp till ett kloster ledde en fin asfalterad väg upp till toppen. 185 höjdmeter var det cirka och uppför gick det fint. Jag sprang i mina “tävlingsskor” från Diadora, de med lätt och tunn sula. Nedför var det jobbigare. Klafs klafs lät det mest tyckte jag. Tur att Syrsorna överröstar alla ljud man ger ifrån sig. På 1042 kcal landade turen som avslutades med en jägarvila. Sen slängde jag mig vid hemkomst i poolen och betade av 3×8 meter simning. Nästa löptur blir de skor med mer dämpning. Nedförslöpning är det svåraste för mig som inte har löparmusklerna i trim.

Annars är det bra här nere. Igår låg vi bara på stranden och idag blir det lite blandat med promenad och poolliggning. Vi har access till ett fulnät på rummet så det är fri men långsam surf.