Ahhh… var ska jag börja? Denna debut var inte riktigt vad jag tänkt mig. Loppet gick väl egentligen åt skogen för min del när jag var placerad för långt ner i klungan efter den långa utförskörningen på asfalt innan Mångsbodarna. Tåget gick när banan svängde vänster in på grus och snirklade sig fram (Allt om cykel skriver om det). Jag trodde jag låg runt 20-25e placering men när jag klättrat upp ca 15 placeringar och fortfarande inte såg röken av täten och inte ens var i topp på andragruppen kändes det hela rätt tråkigt.  Jag tog mig upp i topp på andraklungan men vid det laget var benen rökta och jag vet inte om jag bidrog så mycket till att få upp farten. Innan dess gick det utan märkbar ansträngning för mig att sitta med.

Resten av tävlingen klamrade jag mig fast i min grupp till ca 55 km körda och släppte sedan för att köra långsammare än ett ordinärt distanspass till mål. Krampen lurade hela tiden och jag var verkligen i botten. Sedan flygturen hem från Rhodos har jag varit lite sänkt. Småsnuvig men inte sjuk. 12 h har jag sammanlagt sovit under de tre senaste nätterna varav 1 h natten inför tävling. Jag steg upp med huvudvärk och illamående. Inga tummar upp för formen idag men jag gjorde ett försök i varje fall. 

Mina sträcktider

Resultatlista