Som vanligt står de minsta tävlingarna för de hårdaste och mest tekniska banorna. Dagen bana för er som är bekant med området bestod av start nere vid badet, upp till parkeringen och in på stig över hela berget och bort till ledningsgatan. Nedför ledningsgatan och första gruset till höger tillbaka ner mot parkeringen och sedan uppför berget på stig igen. Runt runt i 7 varv.

Tävlingen gick bra för min del. Jag kunde mysa i mitt eget tempo men fick så klart lite lugnare åkning vid passage av varvade åkare på den tighta banan. Edin tog starten men tappade lucka till mig på första varvet. Han åkte med nackspärr efter att kört frivändningar “hela dagen” så det var inte konstigt att han var trött och stod på öronen några gånger.

Resultat kommer nog upp så småningom. Grymt rolig kvällstävling var det i varje fall. Jag försökte hetsa lite till utbrytningsdistans på vägen hem men det blev avvaktande med det som ni ser i pulsgrafen. För okända vägar för många och jag hade närmst hem. Men det gäller ju att kräma ur det sista ur benen när det bjuds :)

Resultat

Helit Tid

1 Mikael Flockhart Powerbar RSP 0:44:23

2 Ludvig Söderquist Cykloteket RT 0:49:46

3 Fredrik Edin Cykloteket RT 0:50:55

4 Pontus Johansson Cykloteket RT 0:51:20

5 Stefan Dahl Cykloteket RT 0:54:35 24 24

6 Joakim Öberg Cykloteket RT 0:56:35

7 Olov Svartström Rembo IK 0:57:21

8 Stefan Jansson Spårvägen CF DNF

9 Joakim Hermansson Cykloteket RT DNF