Bockstensturen gick inte bra för mig i år. Ryggen var helt off vilket jag känt av under veckan, men det behöver inte vara kör för den sakens skull. I det här fallet hjälpte det nog inte med mycket stående kvällsarbeteunder veckan och lång bilresa. Tävlingsmässigt fick jag slita orimligt mycket för att sitta med i början samtidigt som jag tyckte det gick långsamt. Det gick iväg lite utbrytningar initierade av Wengan som jag nog hjälpte till att hämta hem men till slut gick luften helt ur mig. Det är en lite märklig känsla. I skallen är jag fokuserad på att köra ifrån gruppen och ansluta till utbrytarna men i verkligheten släpper jag hjul på grusväg och blir ifrånkörd, oavsett hur mycket jag tar i för benen lyder inte. Minut efter minut slank iväg, jag skärpte mig lite på slutet men var såklart trött och rullade in som sexa, 6:29 min efter vinnande wengelin och efter 55 km solokörning i mitt sämsta tillståd. 

Men det räckte för att säkra andraplatsen för totalen i Mitsubishi MTB Challenge. Hade jag vunnit idag så hade jag vunnit totalen vilket var mitt mål.

Resultat  

Bilder

Totalt i Långloppscupen