Morgonen bjöd på en riktigt fin cykeltur ner till Handen via Ågesta, Vidjan och Jordbro industriområde. Sen körde jag upp till Tyresö och förbi Erstavik bort till Saltsjö-Duvnäs och upp förbi Nackamasterna och ner genom Hästhagen innan sista biten via Stadsgårn avklarades. 2h och 25 min slutade rundan på och jag kunde uteslutande köra de tre tyngsta växlarna på vintercykeln med ett medel på 44×12 i utväxling. Baklängesräknat på energiförbrukning via pulsmätning (3,93 kcal/W och h) borde det hela landat på 3,6-3,7 w/kg som snitt, och detta borde vara normaliserad watt.

Anledningen till att jag var i Handen var att jag plockade upp nycklar till ett hyrsläp. Vintercykeln stod låst utanför (jag kunde lugnt tagit med fincykeln upp visade det sig i efterhand men jag trodde jag skulle behöva gå in i själva centrum) och under tiden jag var borta lyckades nån stjärna sno min sadelväska med slang och buntband i! Rätt onödigt minst sagt, men jag hoppas den kommer till användning för sin nya ägare och att slangen har nåt hål i sig som mina reservslangar brukar ha.