Igår var jag verkligen död i benen efter flytt under hela dagen och det mesta av den intagna maten komprimerat under kvällstimmarna i form av pizza på ett italienskt hak i Sumpan, Parma.

Som tur var fick jag sällskap av Simon bort till Rudan och själva tävlingen gick bra även om jag kanske inte var piggheten själv. Ryggen höll ganska bra på den tekniska banan faktiskt. Det var jobbigt men varvtiderna låg stabilt. Jag vann för dagen (ingen skräll) men Ville (dagens tvåa)  skopade hem totalen tack vare ett mer flitigt tävlande.  Sammanfattningsvis var banan bra, vädret bra och sällskapet bra.

Efteråt efter “hem”pendling till Hägersten mötte jag upp min gravida fru som jag taktiskt hade fått att flyttstäda gamla lyan under min träningstid. Planen var att jag skulle äta paj som låg i frysen eftersom jag glömde mackorna hemma imorse.  jag glömde också  bestick och under dagens runda kom jag på att det inte finns nån micro eller tallrik att värma den på i ugnen heller. Jag hann tänka lite på det där medan jag cyklade hemåt och hade en kris vid Vidjan men när jag väl kom fram till Hägersten så fanns det inte ens nån paj i frysen. Istället blev det en glad överaskning och en Öijer-lunch med ett sånt fyrpack gobitar som inte var mazariner men som låg i frysen istället för pajen. Problem solved. Efter flyttstädning och stohandling efteråt var det skönt med middag faktiskt, 7 h efter målgång.