Foto från per Kumlins blogg

Med rosslig hals och en startbacke som inte gjorde saken bättre så försökte jag ta det lugnt uppför Hammarbybacken. Det går ju så klart inte men jag lyckades ändå hamna för långt ner i fältet när det sprack av. Jag kände mig rätt klen men gjorde ändå ett försök att komma ikapp de fem i tätgruppen som fått en lucka. Det gick inte heller och kroppen kändes förkylningsdålig så till slut slog jag av på tempot och samåkte med Nilsson resterande del av varvet i behagligt lugnare tempo och var inställd på att bryta.

Den planen sprack också vid mål då jag inte klev av utan istället blev inspirerad att elda upp den där pastan jag ätit senaste dagarna. Jag tog ingen langning heller då det var träning som gällde från och med då. Så jag rullade runt och tog mig i mål som fyra.

Sammantaget var tävlingen bra men med betoning på motion och jippo. Det är mycket hundfolk och motionärer ute på en lördag och tre varv på samma banan genererade en del omkörningar. Nackdelarna med ett centralt arrangemang är vad det kostar att få fördelarna, helt klart.

Bilder

Bilder2

Bilder 3

Bilder 4

Resultat