Jag är som ett barn på julafton nu. Det är till och med så illa att jag var i labbet tidigt imorse för att testa utrustningen igen. Ingenting är bara att installera och kör om någon tror det och SRM-cykeln har så många justeringsmöjligheter att det är löjligt. Imorse körde jag en kaos-intervall som skulle hålla 280 w. Jag gjorde precis som man inte ska och mixtrade med utväxling och kadens under intervallen och fick en riktigt spretig graf. Med smått okorrigerad intervalltidsmarkering så blev snittet 280,9 w – så om det här var ett “dåligt” genomförande av intervallen av mig som cyklist så måste jag säga att den lyckades justera effekten bra för att faktiskt få till det som var meningen.

Nästa steg blir att mixtra med svänghjulsmassan för att få till olika hanterbarhet för kadensvariation. Som den står nu så känns det som att åka landsväg med medvind på 53×11. Stabilt men också väldigt stabilt när man vill öka kadensen. Det krävs några watt då. Perfekt för stady state-cykling.