Kul på slottet…

Louise och jag var ju gäster vid Yxtaholms slott i helgen. Med det fina vädret som var och en sån här mathelg så passade det perfekt att cykla landsvägscykeln dit och hem. Jag körde lite olika vägar och fick totalt mellan 25-26mil. Ditresan skedde på en liten frukost och med gårdagens skoningslösa användning av benpressen i labbet så var det faktiskt riktigt slitigt mot slutet. Jag öste på med fikabuff’é när vi kom fram och hamnade i riktigt spyfärdigt komatillstånd efter ett tag, men med lite promenad och vila så gav det med sig och vi fick en fin kväll med fyrarätters.

Imorse blev det såklart en pangfrukost och promenad innan vi checkade ut. Cyklingen gick fint med bra medvind nästan hela tiden och jag var fortfarande proppmätt när jag kom hem. Som jag sa till Louise innanför dörren “hade det varit vår så hade jag satt mig på testcykeln, för så här kan det ju inte få vara”.

På tal om ingenting: vilken skitstad Södertälje är att cykla igenom. Hur ska man bete sig? Det är cykelförbud på fina vägen och alla alternativ som jag provade är verkligen dåliga. 

  Tid Rullsnitt Km/h Medel HF Kcal
Sthlm-Yxtaholm 03:47 33,5 151 3076
Yxtaholm-Sthlm 03:56 34,8 147 3080