CX-cupinledningen för min del gick bra. Jag blev tvåa efter en ursinnigt körande Darvell som efter formtoppning var i storkalasform. Han stötte av mig med 40 minuter körda och drygade sedan ut. Själv är jag ju på dekis men hängde med bra tyckte jag och fick en fin dag i sadeln. För det fick jag en fin väska och en fet prischeck. Banan, väder och sällskap var fint idag men det var lite klent startfält.

Därefter började det hela med att jag efter att ha kört en bit insåg att jag glömt mina extrahjul i tekniska zonen. När de var inpackad och hemresa #2 var igång så svängde vi av söderut på E4an. Vi pratade på och var glada och trötta och noterade självklart inte detta förrän vi åkt en bra bit och kunde vända strax söder om Norrköping. Typ Ödeshög… Så det blev några onödiga mil i dag kan vi säga och prispengarna kom väl till pass för att finansiera extrautflykten.   

Topp 3:

1 Magnus Darvell 01:03:35 00:00:00
2 Mikael S Flockhart 01:04:11 00:00:36
3 Linus Dahlberg 01:06:19 00:02:44

CX SWEDEN

Bilder från Söderköpings SK

Resultat