Imorgon åker jag och Louise upp till landet för att vila upp oss. Norrtälje CK har en crosstävling på lördagen också, så det passar bra. Länk.

Louise har mått rätt dåligt med magen senaste dagarna. Det är inget med fostret utan verkar vara någonting med mage/tarmsystemet som gör ont. Det hela har varit ohållbart vid två tillfällen vilket gett ett antal timmar på Karolinska natt som dagtid. Det har varit jobbigt för Louise, och för mig med så klart då magont och graviditet är en rätt oroande kombination. Samtidigt har jag haft apmycket att göra på labbet – så klart. Som grädde på moset så har det varit målare i vår lägenhet som fixat till sovrummet så det blev lite ljusare än av tidigare hyresgäst föredragna mögråa ton.

Men eftersom det här är en träningsblogg (delvis) så kan jag rapportera in dagens pass. Jag glömde bort att köra andra halvan men den första innehöll ett 40 minuters TimeTrail på SRM-cykeln i labbet. DeffFilip svettades loss med 319 w i snitt före mig medan jag kurerade huvudvärk med alvedon och åt skorplunch. Jag följde upp med 302 w vid 18-tiden. Enligt honom spelar det ingen roll att det skiljer 14-15 kg mellan oss så han vann…