Foto: Patrik Rising

Dagens kurva illustrerar nog loppet ganska bra. Mjukstart med kaos i första kurvan, sen körde jag upp mig sakta men säkert till täten där det gick jämnt och rätt lugnt. När jag var ute och sprang i skogen igår så trampade jag snett och vrickade foten. Det är en rätt lindrig vrickning men att hoppa av och på en cykel och vrida foten ur pedalen upptäckte jag efter några försök inte fungerade. Jag rundade löphindrena cyklandes istället och behöll min plats i gruppen. Jag ville därför inte hålla på och stöta och ha mig men med tre varv kvar sprack det upp och jag kunde lägga upp pulsen i rätt zon och soloköra. Dippen i grafen är nog när David vurpade och vi tog det lugnt för att ge han en chans att komma tillbaka. Sista varvet blev väl ingen maxinsats direkt… Fint väder, bana och folk som vanligt.

Bilder 1 , 2 och 3