Foto: kinkongkingen Henrik Öijer

Dagens crossupplevelse blev lyckad. Jag var inte starkast på plats vilket var rätt väntat men jag lyckades ändå knipa andraplatsen bakom Wengelin. Jag fick mata hela tävlingen själv i solotempo och blev rätt go i benen. Mot slutet uppenbarades ändå en vinstchans då Wengelin vurpade och tappade kedjan. Lägligt skedde detta precis vid depån så han kom “pigg” ut ur den strax före mig så fast jag hade vinstvittring så var jag för stum för att kunna öka i förhållande till hans fart. Rätt man vann väl helt enkelt.

Resultat

Men jag är glad för det. Det är inte varje dag man som cyklist får uppleva en sådan publikstämning som idag. Grymt kul att arrangemanget finns. Efteråt fotade vi några bilder i specialkläder. Det får väl bli en hint om vad jag ska köra på nästa år. Det har varit en bra dag idag. Först morgonfika på Hembageri Lilla Esset och sedan tävla och träffa vänner.

Imorgon är det fikacrossande från Specialized concept store kl. 11:00. Tiden är satt sent så ni hinner köra Monark innan och kan bonka lagom till fikandet.