20111107-181825.jpg

Ull är ju alltid trevligt. Det ska bli kul att testa annat än syntet. Craft har ju några ställ med ullblandning som jag gillar. De här Ortovoxtröjorna som är av lager 1-typ är av lite tjockare kvalitet än vanliga tunna syntetunderställ. Perfekta som andralagersunderställ, ombyteströja efter skidåkning, jobbpendling eller bara höstpromenad. Under tempodräkten blir de kanske lite väl bylsiga men i regn är de förmodligen riktigt sköna. För just regnförhållanden har jag tidigare haft en gammal ulltröja som jag köpte på Cykelcity i slutet av 90-talet. Det ser inte så fräsch ut längre och är lite söndervurpad. Underställ verkar vara de plaggen som hänger med. Jag minns Öijers ärvda underställ och Darvells barnunderställ(?) som han säkert fortfarande smyganvänder under Kalaskläderna. Nu är i varje fall jag uppdaterad.