Själva tävlingen gick helt kasst. Ryggknäckarbanan fixade verkligen till mig efter att jag gjort årets uslaste start. Först tappade jag foten ur pedalen, blev nästan sist iväg och sedan låg jag och sprattlade på en medtävlares cykel halvägs in på första varvet. Jag försökte köra upp mig och var som bäst uppe förbi Jens (Som spurtade om andraplatsen). Han körde dock ifrån mig och jag själv åkte mest runt i löjligt låg fart och frös kändes det som.

Eftersom jag till skillnad från Darvell inte har en mästartröja att skriva om får jag bju på ett bildreportage för helgen istället – och det är nog populärare det ändå?

Pre-racuppladdningen med fokus att inte ladda snyggt. Allt för att slippa tävlingspressen. Årets CX-säsong är ju ambitionslös för min del. Pizzan var dubbelt så stor som tallriken och var mediumflottig.

Rummet vi bodde i höll grym standard med det senaste i inredningsmode på plats. När man startade tv’n fick man ett brus på köpet som gav känslan av att vara på en rymdfarkost. Mäktigt.

Sängen var byggd för att tåla att en lastbil skulle köra in i huset. Sova tryggt är viktigt.

Kvällsbön ser man inte så ofta.

Även efter tävlingen så ville vi precis som tidigare dag prova vad det Skånska köket hade att erbjuda. Simon triumferar  över stoppet.