Finns här.

Jag var 1:57 min efter Darvell som dessutom hade mekaniska problem under loppet. En smärre evighet. Jag körde väl avstannande mot målet precis som jag sett att det görs på streamad tv men det gjorde väl alla så det jämnar ut sig. Men samtidigt som knappa 2 min är mycket så kan jag också tycka att 1:57 inte är katastrofläge med tanke på att jag tränat “hårt” i två veckor sedan nån gång i augusti och dessutom uppvisade en totalkroppslig dagsform som var rent misserabel. Även om jag verkligen gått in för att inte tävlingspressa mig själv i årets cx-säsong så är det så klart drygt att åka ner till Skåne bara för att rulla runt banan och frysa. Nästa helg är det Lund som gäller för de som siktar mot VM. Det skulle jag också vilja göra och kan nog fixa till en finfin form tills dess, precis som förra året. Men precis som förra året blir jag hemma den helgen då det nu börjar närma sig barnafödande för vår del. Jag får ringa lite telefon och se vad som går att lösa – annars går jag nog in i vinterdvala och återkommer 1 jan supertaggade och matar testcykelwatt (uttryckt per kilo) så det står härliga till.