Mina ben är nyslaktade. Två styrkepass den här veckan och två löppass har tufsat till känslan rätt bra. Idag TTade jag dessutom med hårda smala kanttrådsdäck och gjorde en misserabel insats med trött rygg och dålig kräm. Bilden visar första varvet. Banan var minst sagt knixig och teknisk. Gunnar tog starten och ledde ända in i mål. Jag råkade avsluta tävlingen ett varv för tidigt då jag lyssnat för dåligt på instruktionerna. Eftersom Norrtälje inte är helt nästgårds så innebär TT också en del transportcykling, specat enl. nedan och med bullfika i magen inför hemresan.

Watt tid avg moving pedaling NP E TSS IF
Till tävling 52 min 220 220 222 233 699 56,4 0,804
CX TT 32 min 236 236 278 254 455 41,2 0,877
Hem  50 min 234 234 241 252 689 61,8 0,870

Tävlingsträningen gav samma medeleffekt som transportcyklingen. NP likaså. Så, hur var det nu med “pedaling-watt” med nollvärde borträknade. Är det fortarande dåligt för att beskriva intensitet under arbete? Jag tyckte helt klart att jag hade det jobbigast under träningstävligen i varje fall…

Som alltid var det grymt trevligt med tävling och fika. Upplevelsen blev riktigt komplett med skrikande surgubbe som värnade om de allmänna gräsytornas skick och rätten att tala om detta för omvärlden.