Igårkväll var jag rätt sänkt men imorse efter sovmorgon och en fin frukost kände jag mig piggare. Jag körde nya crossen till labbet och tog en liten omväg via Solna för att kunna justera in allt. Jag ska byta styrstammen till en kortare och få upp styret lite. De extra bromshantagen var sköna att ha på den raka delen av styret, faktiskt. Det gav bra bett att nypa tag i de hantagen i jämförelse med de vanliga reglagen. Eftersom jag känd emig piggare idag så saftade jag såklart på med en enminutare bakom KTH, ni vet backen på cykelbanan upp mot vattentornet. Den blev lite kort så jag fick slå av en del sekunder före att minuten var avklarad men datorn säger ett enminutsmax på 9,29 w/kg i varje fall och 30s-max på 11,8 w/kg. Jag ska pendla backen upp från Ulriksdals slott någon dag. Den borde räcka bra. Kul det här med siffror. Utan PT-hjulet hade jag inte kommit fram till labbet flåsandes och illamående som idag.

Så, så här ser det ut än så länge. Jag ringade in lite med grönt som jag vill sätta till våren.