Det var storm här inatt och imorse utan el och med kvarliggande i sängen för länge samt en beräknad massiv motvind till Norrtälje (och så fel typ av cykel då så klart) så struntade jag i CKNs tävling vid Lundabadet och tog en tretimmarsrunda för mig själv istället.

Jag testade vintercrossen lite i skogen igår men upplevelsen var inte allt för upplyftande med förlängda skärmar och sånt. Idag var upplevelsen inte heller så rolig bitvis då jag trots 250 w på pedalerna inte kom över 20 km/h på platt landsväg. Motvinden var rent av löjlig bitvis. Vädret däremot visade sig från sin bästa sida och solen sken på fint. Tävlingscyklisterna fick det nog fint idag då blåsten torkar upp markerna och solen värmer gott.

Men för att summera min runda som inbegrep Lännavägen innan jag vände åter mot Gräddö så blev siffrorna som följer: 3 h, 83 km ca, 209 w medel, 226 w NP, 156 bpm i snittpuls.

20111226-134044.jpg