Självklart blev jag lite sen upp ur sängen som vanligt. Frukosten tog sin tid och vädret skulle kollas på datorn samt alla andra sidor. När jag väl kom ut på cykeln och fått med med och på mig allt jag glömt var klockan redan 08:20. Till Norrtälje och mötesplatsen tar det 40 minuter om man står på lite, på sommaren, om man har en racer, lite medvind och lagom bråttom.
Iväg med en rivstart och 249 w i snitt under första tio minuterna. Cykeln kändes seg, benen sega, vinden som att den var mot mig och framför allt så fick jag kämpa för att hålla uppe tempot uppe. Efter 30 minuter var snittet nere på 239 w, efter 40 min smsade jag och sa att jag blir sen, efter 50 minuter kom jag fram (232 w), åtta minuter sen och ensam. Well, jag körde åt nordöst ut mot Väddö i egen takt. Benen ville inte behålla snitteffekten så den sjönk obönhörligen. Jag kom till en återvändsgränd, åkte tillbaka, skarvade upp mot Roslagsbro och åkte sedan tillbaka mot Norrtälje och siktade mot Marholmen som extra skarvning.
Totalt knappa fyra timmar i någon minusgrad. Helt torra vägar men med trög kropp så här på det andra distanspasset sedan det gick att köra i kortkort. 205 w och 27,5 km/h i snitt.
8 comments
Comments feed for this article
December 28, 2011 at 3:52 pm
STIZZE
Du skriver som om du vore inspirerad av mig, då jag är trött och bitter och ironin/sarkasmen flödar. 🙂
Men jag läste det först som att dom hade väntat, men att dom hängde av dig redan efter 8 minuters cykling. Det hade varit ännu roligare att läsa, om det vore så. 😉
December 28, 2011 at 6:32 pm
cykelgubbe
Micke, jag ber så mycket om ursäkt men jag såg inte ditt mess förän efter passet. Jag höll själv på att bli frånåkte pga 2 punkor innan (en i garaget)och att GT drog prick när kyrklockan slog. Givetvis körde han en väg som vi inte brukar ta 😦
Iaf lovar jag bot och bättring om du dyker upp igen, då ringer vi oavsett. På fredag ska det visst bli finväder då funderar jag på att ta lite stig, grusvägar osv runt Erken. Om du känner för det lovar jag att inte åka förän du är på plats.
December 28, 2011 at 7:11 pm
Flockhart
Hehe. Jag fick en fin dag ändå. Fredag låter nog bra. Jag behöver några timmar i benen.
December 28, 2011 at 6:34 pm
Pumpen
da tog jag dig idag;) 209 i snitt watt i fem timmar.
December 28, 2011 at 7:16 pm
Flockhart
Åt du då?
Har du fått till kalibreringen av P2M-partiet då? Så den visar rätt. Jag har läst att det kan vara en hel del problems med autokalibreringen vid längre körningar som inte låter dig frihjula, tex uppförs i långa stigningar. Där blir det ju ofta temperaturvariationer också. Du ser ju om du får ett “hopp” i kurvan efter att ha gjort en kalibrering under rundan (väl?).
December 28, 2011 at 7:27 pm
Pumpen
Nä det funkar super faktiskt! fast det är ett qaurq inga problem va jag b´vet. de ända vi märkt att seglarns pt verkar mäta högre
Klart jag at det gör jag alltid..
December 28, 2011 at 9:19 pm
Flockhart
Då är det klart effekten blir högre 🙂
December 28, 2011 at 8:23 pm
GT
Synd du hann vara med men jag visste inget om att du skulle haka på. Du hade trivts i det höga elit tempot idag!!! Kommer du på trettondagsracet ? Du är välkommen, alltid kul när du dyker upp!!!