Igår la jag mig redan 21:30, jag var helt färdig och orkade knappt äta på kvällen. Jag rullade 50 min på morgonen idag eftersom jag aldrig skulle palla dubbla hårda pass. Vid sextiden på kvällen kändes det inte bättre direkt men jag satte mig på SRMn och orkade knappt veva runt normala uppvärmningswatt. Då kroknade jag ordentligt och gav upp. Det skulle aldrig gå att få till ett bra pass idag, så jag köttade loss på en förstafyra på 6,3 W/kg för att åtminstone få till lite aktivitet i hjärttrakten. En enkel taktik – att göra en riktigt overshoot på första intervallen för att inte kunna köra flera. Mycket riktigt så orkade jag aldrig en andra intervall trots två försök, så jag körde lite benpress istället med mina klena ben. De ska ju inte slippa undan direkt…

Nu “vänder vi ett blad” som kungen skulle sagt. Dubbla hårda pass imorn.