20120113-200500.jpg

Felställd bild á la Kalasbloggen

Shit, jag har inget att komma med känner jag. En blogg måste ju leva, men med hemliga fritidsuppgifter, obefintlig träning, hemligt arbete osv i kombination med sjukdom och liten gnällig flicka hemma så har jag inte kommit på nåt smart att skriva alls. Inga intressanta fysiologiteman alls som inte känns jobbiga att förklara. Det går ju knappt att skriva om nån liten enhet förrän frågan måste motiveras och försvaras – oavsett hur oskyldig den varit.

Jag pratade med nån forskarkollega om det nyligen och den tråkiga slutsatsen blev ungefär att ju mer sanningsenlig man är, desto mindre förstår en mindre ämnesutbildad åhörare. Men skit samma. Det jag vill ha nu är snö i mängder så jag får köra plogbil.

Är jag sjuk imorgon med så får det bli monsterpromenad. Förkylningen verkar bli lindrig faktiskt, jag mår bättre i kroppen men sämre i halsen, så imorgon kan kännas hur som helst. Grundutrustningen är rätt bra här på landet. Skräpskidor, skivstång med uppåt 40 kg, vintercykel, trainer, löpskor och en träningsgarderob som lämnar inga ursäkter för träningsfrånvaro godtagbara.