Lilian har inte varit snäll mot oss de senaste nätterna. Louise får ju vara vaken mest så klart men det blir jobbigt för mig med att behöva vakna hela tiden och bryta sömnen för att sedan vara vaken vid sextiden. Livet som förälder.

De senaste två dagarna har träningen gått bra som ni fått läsa. Benen är piggare och jag börjar väl komma tillbaka från sjudperioden i januari. Igår var Jesper Dahlström förbi hemma hos mig på kvällen och fick lite monarkgodis i form av styrmotor och kretskort. Vi som kör gamla 829E måste ju hjälpas åt lite då elektoniken i de här gamla godingana varken är lätta för sinnet eller plånboken att ha att göra med. Operationen till manuellt mode som jag gjorde direkt har jag inte ångrat. Jeppe fick också en av mina tre kadenssensorer som satt på cykeln. Annars pratades det watt så klart.

Lisa ström har skrivit ett bra debattinlägg  om det här med bloggande. Jag tar väl inte åt mig direkt och inlägget är provocerande på ett roligt vis även om det finns ett bakomliggande allvar kring det här med ätstörningar. Att tjocka (eller inte tjocka) gubbar bloggar om deff och lägger upp bilder på sallader för att sedan svepa en vetelängd till fika är nog rätt harmlöst. Så länge det finns en distans kring det hela uttryckt med humor (den så svårtolkade ironin inbegrips häri) är detta nog inget problem alls vare sig representativitet för sporten eller “signaler” till ungdomar diskuteras. Nu är Lisa kvinna, och tyvärr är det ju lite olika spelregler kring social acceptans och matintag för kön och grupper. Som kvinna är det nog svårare att skämta om mat och speciellt bilder på små matportioner ger inte alls samma vibbar som om de vore presenterade av en man. Därför är det nog också lättare att uppröra sig kring ett beteende som ur social synvinkel inte är för alla.

Jag ska inte rota mer i det men vill gärna tillägga att vissa av oss skriver med mer tyngd än andra och att det är läge att vara tydlig med vad som egentligen är viktigt mellan varven. Det som är roligt på intern nivå är ju faktiskt på internet tillgängligt för alla att tolka precis hur som helst. Allt på nätet måste tas med en nypa salt.