Idag blev det ett fint dubbelpass med skate i Ågesta först efter frukost och sedan TC direkt vid hemkomst. Skidåkningen gick bra. Det var förvånansvärt få åkare där trots att jag efter tvättstuga var på plats först 08:50. Det blev hard core old school-träning då jag glömde sätta på mig pulsklockan innan jag åkte hemifrån. Klockan vid start och mål var helt nerimmad och saknade sekundvisare, men den fick duga. Jag åkte två varv på raken på golfen (2×8,4 km, ca) och fick det till 58:30 i tid. Snön var otroligt trög och lös. Tidigare åkare hade bara plattat till den senast nysnön men den finns där i varje fall, snön, överallt i spåret. Väldigt få ställen att passa skidorna på. Inga problem att ta i under åkningen alltså även om farten inte är nåt att skryta med. Totalt blev det 1:20 h åkning.

Efter några klunkar vatten och formtoppande bilåkning hoppade jag upp på testcykeln och rev av 30 minuter på tröskel, eller strax under som det i bästa fall blir efter att ha kört skiten ur kroppen med skidåkning innan. Det kändes tungt till en början men istället för att tappa så kunde jag öka kadens under hela intervallen och avslutade riktigt starkt. Totala medlet blev 4,8 W/kg vilket är högt för mig i ett sådant här uttröttat tillstånd.

Öijer länkar till massor av cx, lvg och banåkning som sänds på nätet nu i helgen.