Jag får cykla ut till landet då Gunnar fått pest och ställde in morgondagens tävling. SMHI säger att jag får 10 mil i 15 sekundmeters motvind att gotta mig åt i vad jag gissar blir 3,5 h. Lite regn ska det allt komma också. En riktig fest även om den inte är allt för lång. Jag skulle vilja sikta på 4 W/kg som mål för sträckan, men jag vet inte om benen är redo, och 3h+ är lite väl att pusha gränsen för ben som inte är så kolhydratladdade. Det kommer gå ca 150 g/h i glykogenåtgång, dvs över 500g totalt, och då ska det finnas kvar en del också för att det ska gå att hålla tempot uppe. 4 W/kg är under 2 mmol/L i laktat för min del. Blir tempot ojämnt så kommer detta att straffa substratvalet ordentligt, så det gäller att köra smart. Men med dagens kost i bagaget så kommer det ändå inte att gå. Vi får se🙂