Dagen efter tävling är det perfekt att tvåla till kroppen lite ytterligare. Jag körde lite low carb igår efter tävlingen. Fyra skivor bröd och några chokladbitar och resten kött och fett. Sen blev det en nätt frukostmacka imorse också innan jag satte av för 3 h snabbdistans på Färingsö. Benen var såklart motsträviga från första tramptaget och magen skrek efter mat. Jag pallade inte ens att trycka mig upp mot målhastigheten i början av passet. Vid vändning vid Björkvik låg jag på 32,7 km/h, Tillbaka vid Tappström på 33,1 km/h och till slut kring 32,6 km/h vid målgång efter att nästan ha stått still i kantvinden sista knappa timmen. Behöver jag säga att benen inte kändes piggare ju längre tiden gick? Det är härligt att behöva stå lutad mot en vägg och ta pauser mellan avtagning av klädesplaggen efter träningen 🙂

Imorse körde jag på en flaska med Nuun. Ni vet, “smaksatt vatten”. Det blir väldigt gott att dricka och jag tycker det deffinitivt piggar upp. Smaken Kona Cola har koffein i sig också och den har jag använt en hel del under tröttande testcykelpass. Koffein är en av de få tillåtna tillskotten som faktisk ger effekt på prestationsförmågan. Powerbar energy gel har också koffein i sig vilket jag alltid har i mig under tävling. En var 30-45 minuter tävlingstid brukar jag dosera. Men det är ju bara att räkna på det hela med sportdrycken och komma upp i ca 70 g cho/h… Lätt som en plätt.